چرا باید تبدیل صوت به متن انجام داد؟
چرا باید فایلهای صوتی خود را پیادهسازی کنید؟
در این نوشته به ۸ دلیل رونویسی فایلهای صوتی میپردازیم:
۱- یک محتوای صوتی ارزشمند ولی پیچیدهای دارید
بدیهی است زمانی که یکسری مفاهیم و معقولات یا آمارهای حساس یا از ایندست اطلاعات را از طریق صدا میشنوید، قدرت تمرکز و دقت شما کاهش خواهد یافت. برای اینکه دسترسی و یادگیری و انتقال حجم زیاد مفاهیم در میان شنوندگان شما آسان شود، لازم است که محتوای صوتی را از طریق پیادهسازی به متن، سادهسازی کنید.
۲- پیادهسازی متن فایلهای صوتی به سئو کمک میکند و شما را در نتایج جستجوی گوگل نمایش میدهد
آیا تا به حال فکر کردید که کاربران اینترنت چگونه میتوانند محتوای صوتی را جستجو کنند؟ اگر محتوای صوتی خود را به متن تبدیل کنید، کاربران میتوانند بخشهای از متن صحبت شما را جستجو کنند و به سایت شما هدایت شوند یا از همان محتوای متنی استفاده کنند. از آنجایی که سبک جملهبندی گفتار با نوشتار متفاوت است، احتمال اینکه در نتایج جستجوی جملات گفتاری رتبههای خوبی داشته باشید هم وجود دارد؛ زیرا همیشه عدهای از کاربران به گونهای در گوگل جستجو میکنند که صحبت میکنند یعنی به همان شیوۀ گفتاری. بنابراین توصیه میکنیم حتماً نسخۀ متنی پادکستها و فایلهای صوتی خود را در سایت خود قرار دهید. همچنین پیادهسازی متن سخنرانی یا مصاحبه به تولید محتوای متنی سایت شما هم کمک زیادی میکند.
۳- محتوای صوتی شما برای ناشنوایان دسترسیپذیر خواهد شد
آیا میدانید بیش از ۳۶۰ میلیون کمناشنوا و ناشنوا در دنیا وجود دارد؟ و آیا میدانید بیش از ۵۲۰ هزار نفر ناشنوا و کمشنوا در کشور ما وجود دارد؟ قطعاً این افراد از تولید محتوای متنی استقبال خواهند کرد و بازتابهای خوبی به شما خواهند داد.
۴- محتوای صوتی شما برای کسانی که زبان مادری آنها فارسی نیست، دسترسیپذیر خواهد شد
وقتی شما زبانی را بهتازگی فرا میگیرید، شاید نتوانید به راحتی تمامی گویشها و لهجه را درک کنید. اگر کسانی که بهتازگی زبان فارسی را یاد گرفتهاند هم در دایرۀ مخاطبان شما هستند توصیه میکنیم حتماً نسخۀ متنی صوت را هم قرار دهید. زیرا این کار کمک میکند تا بتوانند صدا را با متن انطباق دهند و کلمات گوینده را بهتر درک کنند. البته این کار حتی ممکن است برای فارسیزبانانی که زبان مادریشان فارسی است هم مفید باشد (در صورتی که کیفیت ضبط مناسب نباشد) و همچنین زمانی که فایل صوتی انگلیسی را در سایت خود قرار میدهید تا کسانی که قدرت شنیداری انگلیسی ضعیفی دارند هم بتوانند از محتوای صوتی استفاده کنند.
۵- صرفهجویی در مصرف وقت کاربران – سرعتبخشی حرکت مخاطب از محتوا به معنا
قطعاً سرعت خواندن، سریعتر از سرعت گفتن و گوشکردن است. مثلاً متنی که اینجا نوشتهایم را اگر قرار بود به صورت صوتی ضبط کنیم و شما گوش کنید حداقل دو برابر از این زمان بیشتری را سپری میکرد اما شما با خواندن، به راحتی در مصرف خود صرفهجویی کنید. به همین دلیل است که بسیاری از سایتهای خبرگزاری، محتوای متنی تولید میکنند و از این طریق در کوتاهترین زمان، اخبار جدید را بازتاب میدهند.
۶- استفاده از متنهای رونویسیشده در شبکههای اجتماعی و ساخت عکسنوشتهها
میتوانید قسمتهای از متن پیادهشده را گلچین کنید و به صورت عکسنوشته یا عادی در شبکههای اجتماعی منتشر کنید.
۷- محتوای متنی، مخاطبپسندتر است
وقتی محتوایی مخاطبپسندتر باشد، اشتراکگذاری و تعامل کاربران با آن محتوا هم بیشتر خواهد شد. در نتیجه سایت شما از ترافیک بیشتری برخوردار خواهد شد.
۸- سنگ تمام تولید محتوا
پیادهسازی صوت در کنار ارائۀ محتوای صوتی، مکمّل است و برای کسانی که میخواهند تولید محتوای کاملی انجام دهند مناسب است.
در یک کلام:
اگر میخواهید بازدید سایت خودتان را افزایش دهید. تولید محتوای متنی از فایلهای صوتی به شما کمک میکند به این خواستۀ خود برسید.